Drumuri care se repara primavara si se strica toamna, asfaltari care par facute „de mantuiala” si milioane de euro cheltuite pentru o infrastructura care, practic, nu exista. Aceasta pare sa fie imaginea creata in ochii soferului de rand, fortat sa plateasca tot felul de taxe pentru a circula pe sosele care provoaca rasul intr-o comparatie cu soselele din Uniunea Europeana. Putini stiu insa ca infrastructura nu s-a modificat iar numarul autoturismelor a crescut de 5 ori in ultimii 20 de ani. Pe E 583, spre Targu Frumos, trec zilnic acum un numar de masini egal cu cel total inregistrat in judet in 1991. Dincolo de calitatea lucrarilor de asfaltare, sta o realitate crunta, care nu pare sa fie luată in seama nici macar de autoritati. Numarul masinilor inmatriculate in Iasi a crescut in ultimii 20 de ani, iar acestora le se adauga sute de mii de vehicule aflate in tranzit. Datele privind traficul auto din Iasi sunt destul de greu de obtinut. Cu toate acestea, in statistici figureaza ca inmatriculate, in anul 1991, circa 25.500 de masini. „Este vorba doar despre autoturisme. Lor li se adauga diverse vehicule inmatriculate pe societati comerciale. Numarul acestora a crescut relativ constant pana in 1995, cand aveam inregistrate 39.870 de autoturisme. Dupa aceea, putem vorbi despre o adevărata explozie. In 2000, spre exemplu, figurau in evidente 71.233 de autoturisme”, spune Gheorghe Chirila, directorul Directiei Judetene de Statistica. Autoturismele, de 5 ori mai multe
La inceputul acestui an, erau 113.000 de autoturisme inmatriculate in judetul Iasi, adica de aproape 5 ori mai multe ca in 1991. „Lor li se adauga autoturismele aflate in tranzit, dar si cele ale persoanelor care locuiesc in Iasi pe baza de viza de resedinta, dar au masinile inmatriculate in alte judete. Asadar, este greu de precizat numarul autoturismelor detinute de cei care locuiesc efectiv in