„În 2012 vor fi gata 200 de kilometri de autostradă, inclusiv Autostrada Bucureşti - Ploieşti şi Autostrada Bucureşti - Constanţa, fără tronsonul Cernavodă - Medgidia, vor fi în lucru 263 kilometri de centuri ocolitoare şi vor fi reabilitaţi 1.800 km de drumuri naţionale".
A trecut jumătate de an și nu s-a inaugurat nici măcar un singur kilometru de autostradă. Există două tronsoane care trebuiau deschise și o serie de licitații care trebuiau deja atribuite.
Cea mai așteptată inaugurare, a autostrăzii București-Ploiești nu a avut loc nici pe 15 mai, nici pe 1 iunie nici pe 30 iunie.
Ministerul Transporturilor nu a reușit să dea drumul la circulație nici pe cei 20 de km ai tronsonul Cernavodă-Medgidia din A2.
Tot pentru prima jumătate de an era programată și finalizarea autostrăzii Arad-Timișoara.
Mai mult, șansele ca în acest an să mai fie demarate lucrari la noi tronsoane de autostradă sunt aproape de zero, dupa ce licitațiile pentru ultimele 4 secțiuni necontractate din sectorul de autostrada dintre Sibiu și Nădlac și pentru o secțiune din A3 au fost din nou amânate.
CNADNR a anunțat marți că termenele de depunere a ofertelor pentru loturile 2, 3 și 4 (72 de km) din Autostrada Lugoj – Deva, pentru lotul 2 (25,6 km) din Timișoara – Lugoj și pentru lotul Gilau – Nadaselu (8,7 km) din Autostrada Transilvania (A3) s-a prelungit cu înca 40 de zile, de pe 10 iulie, pe 20 august. Cele 5 licitații au mai fost amânate de cel puțin două ori până acum.
Singura inaugurare care a vut loc a fost varianta de ocolire a municipiului Arad, în lungime de 12,25 km, care a fost deschisă, la începutul lunii trecute, pe ambele căi de circulaţie.
Pariul anului - ajungem la 600 de kilometri de autostradă?