În prima jumătate a anului 2012, românii au plătit online 346 euro pe minut, prin intermediul platformei PayU, pentru a-și achita facturile de utilități, pentru a-și plăti vacanțele sau pentru a achiziționa online diverse bunuri și servicii. Astfel, volumul plăților online în prima jumătate a anului prin PayU s-a situat la nivelul de 90,7 milioane euro.
La nivelul Romcard, principalul procesator de plăți online din România, volumul comerțului electronic cu plata online a crescut cu 38% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la valoarea de 109,5 milioane euro. Lunile cu cele mai mari vânzări au fost martie și mai, când volumul a depășit 20 milioane de euro pe lună.
Conform datelor furnizate de sistemul PayU, cele mai importante creșteri de volum au avut loc în rândul site-urilor de reduceri, confecții și donații, segmente care au evoluat cu 133%, 77% și, respectiv, 64%. De asemenea, evoluții semnificative, între 25% și 50% s-au înregistrat și în industriile IT, servicii, plata uilităților, cadouri și jucării.
Conform statisticilor PayU, comportamentul de cumpărare al clienților s-a modificat în primele 6 luni ale acestui an, crescând numărul tranzacțiilor efectuate la sfârșit de săptămână și în afara orelor normale de lucru astfel: 38% dintre comenzi au avut loc în intervalul 19.00 pm – 8.00 am și 32% în perioada weekend-ului, spre deosebire de 30%, respectiv 28% în prima jumătate a anului trecut. “Această evoluție se reflectă și în activitatea departamentului de suport cumpărători care s-a intensificat în perioadele menționate. Primim tot mai multe mesaje de la cumpărători care au nevoie de ajutor la finalizarea plății, fie pentru că sunt la prima plată online și doresc informații suplimentare, fie că au încercat cu un card cu fonduri insuficiente și nu vor să reia tot procesul, fie că vor pur și simplu să fie siguri că totul este în