Avioanele companiei aeriene low-cost Blue Air, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, au zburat cu aproape 92% din locuri ocupate în medie în primul semestru al anului, gradul de încărcare fiind mai mare cu circa cinci procente faţă de perioada similară a anului trecut.
După mutarea pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni) pe 25 martie, Blue Air a atras şi pasageri care călătoresc în scop de afaceri, această nişă fiind cea pe care mizau până acum companiile tradiţionale, inclusiv compania de stat Tarom.
"Ne-am acomodat pe aeroportul din Otopeni. De când ne-am mutat pe acest aeroport am început să atragem şi un alt tip de pasageri, cei de business, executivi din middle management", a declarat Adrian Ionaşcu, directorul tehnic al Blue Air.
În timp ce jucătorii low-cost se adaptează la condiţiile de pe noul aeroport şi câştigă noi pasageri, compania de stat Tarom se vede în faţa unei competiţii mai puternice pe rutele externe. Anul trecut Blue Air a finalizat cu afaceri de circa 150 mil. euro şi profit (pe care nu l-a făcut public). Datele preliminare arătau că Tarom bifa afaceri de puţin peste 220 mil. euro şi pierderi.
Până la mutarea curselor low-cost pe Otopeni companiile tradiţionale se bucurau în faţa low-costului de avantajul condiţiilor mai bune oferite de acest aeroport, ceea ce contribuia într-o anumită măsură la atragerea pasagerilor care călătoresc în scop de afaceri.
Citiţi materialul integral pe www.zfcorporate.ro
Blue Air: Acum avem şi clienţi business. Motoarele au mers la maximum în primul semestru şi ne-am acomodat pe aeroportul Otopeni
Avioanele companiei aeriene low-cost Blue Air, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, au zburat cu aproape 92% din locuri ocupate în medie în primul semestru al anului, gradul de încărcare fiind mai mare cu circa cinci procente faţă de perioada similară