Ministrul Fondurilor Europene din Bulgaria, Tomislav Donchev, a declarat că este nevoie de cel puţin cinci poduri peste Dunăre astfel încât relaţiile comerciale dintre România şi statul vecin să se desfăşoare în condiţii optime, notează Novinite.
În prezent există un singur pod, cel de la Giurgiu, urmând ca anul viitor să fie finalizate lucrările la podul Calafat-Vidin.
"În opinia mea este păcat să vorbim doar despre două poduri între două state membre UE care au relaţii comerciale intense. Este păcat să vorbim chiar şi despre trei poduri. Trebuie să avem cel puţin cinci poduri", a precizat Donchev în cadrul unei întâniri cu omologul său român, Leonard Orban.
În 2013 vom putea trece Dunărea pe la Calafat
Singurul pod care leagă la ora actuală România de Bulgaria este cel aflat între Giurgiu şi Ruse, inaugurat în 1954.
Anul viitor ar urma să fie dat în folosinţă podul dintre Calafat şi Vidin, termenul de finalizare anunţat fiind 1 ianuarie 2013. România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului în 2000, însă lucrările la proiectul care face parte din Coridorul IV Pan European au fost întârziate din cauza fondurilor insuficiente.
Costurile totale ale proiectului au fost evaluate la circa 236 de milioane de euro. Partea română a contribuit cu 66,9 milioane de euro de la buget şi alte 33,8 milioane de euro de la UE prin programul ISPA. Angajamentul financiar al guvernului bulgar se ridică la 60,7 milioane de euro. Pe lângă contribuţia celor două state şi a Uniunii Europene proiectul de infrastructură a fost finaţat prin împrumuturi şi subvenţii de la Banca Europeană pentru Investiţii (BEI), Agenţia Franceză pentru Dezvoltare (AFD) şi de la Instituţia Germană de Credit pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (IGCRD).
Podul ar urma să aibă două benzi de circulaţie pe fiecare sens de mers, o linie de cale ferată, o p