Peugeot 208
Strămoşul primei maşini care a inventat noţiunea de hatchback se numeşte 208 şi ascunde în spatele caroseriei cu design inovativ toate ambiţiile şi progresele făcute de Peugeot.
Motor / Transmisie
Şi în cazul lui 208 rezultatele sunt remarcabile. Cei 115 cai putere, resimţiţi la 3.600 de rotaţii, dar mai ales cei 285 de Nm, disponibili devreme, de la 1.750 de rotaţii, fac din 208 o brichetă cu aprindere rapidă. O maşină fâşneaţă pe care îţi va face plăcere să o conduci.
Resursele sunt îndestulătoare chiar şi pentru cei cu un stil de condus sportiv, mai ales că 208 cântăreşte doar 1090 de kilograme, extrem de puţin. Mai exact, cu 110 kilograme în minus comparativ cu vechiul 207, pensionat deja. Premizele sunt bune pe hârtie şi excelente în realitate.
Dieselul, extrem de bine izolat la turaţii mici, dar ceva mai guraliv la peste 3000 rpm, este asistat de o cutie manuală cu şase rapoarte, care se mişcă bine, etajează corect şi are o cursă destul de precisă. Ultimele două rapoarte sunt ceva mai lungi pentru a favoriza consumul.
Consum
Motorul e-HDi poate primi uşor o medalie. 208 promite 4.6 litri în mediul urban şi 3.4 litri în cel extraurban.
Performanţe
Nu o fi el leul cel mai rapid animal de pradă, însă, în cazul nostru, raportat la concurenţă, are toate şansele să primească această distincţie. Cele 9.7 secunde scurse până la 100 de km/h nu dau pe nimeni pe spate, însă fac din 208 o maşină fâşneaţă, care poate să îţi smulgă uneori câte un zâmbet. Doar Opel Corsa este ceva mai rapid, cu cele 9.5 secunde ale sale până la 100 km/h. Germanul are însă cu 15 cai putere în plus.
Viteza maximă se opreşte la 190 de km/h în cazul lui 208.
Preţ de achiziţie
Peugeot 208 are un preţ de pornire de 10.933 de euro în România, valabil pentru versiunea 1.0 VTi de 68 de cai putere. Comparativ cu ceilalţi ri