Piata imobiliara este precum sushi – te hotarasti cu greu sa il incerci, dar o data ce ai simtit gustul, fie te indragostesti pe loc, fie iti dai seama ca pestele crud nu e pentru tine si nu ii mai dai nicio sansa.
Si totusi, dupa mai bine de patru ani petrecuti in aceasta zona, observ ca putini sunt cei care nu savureaza experienta intensa, aromata, colorata pe care o ofera segmentul de real estate, aidoma experientei unei cine japoneze. Nu intamplator vedem in piata oameni foarte pasionati si longevivi, investitii pe termen lung si proiecte de durata. Poate fi considerat un mediu captivant si divers, pentru ca majoritatea jucatorilor decid sa ramana pentru mai multa vreme, anunta proiecte noi si investitii de durata.
Un astfel de proiect, despre care am mentionat in treacat in editorialul trecut, este The Mark. Deocamdata o schita indrazneata pe un teren in apropierea pietei Victoriei, cladirea pare a fi un proiect diferit in orizontul pietei de birouri pentru urmatorii doi ani.
Totul a pornit de la ideea dezvoltatorului de a face o cladire sa comunice cat mai mult cu utilizatorul, inteligenta si interactiva, dar in acelasi timp durabila. Sa fie simpla prin design si infatisare, dar sa graiasca printr-un limbaj apropiat de utilizatorul sau – un card de acces iti cheama liftul si te duce la etajul potrivit fara sa mai fie scos din buzunarul gentii – doamnele stiu ce privilegiu si ce usurare poate fi acest maruntis -, lumina naturala scalda etajul in timpul zilei, dar sistemul de jaluzele exterioare elegante poate sa umbreasca in mod placut locatarii la orele cele mai fierbinti ale zilei, curtea interioara plina de vegetatie unde angajatii pot sa isi traga sufletul intr-o pauza.
Cu alte cuvinte, cladirea promite o adevarata experienta – o interactiune permanenta si o redefinire totala a spatiului de lucru traditional. Ce va fi cu adevarat mem