In urmatoarele ore, se va vedea daca institutiile care il apara pe Traian Basescu sunt mai puternice sau mai slabe decat presiunea votului popular. Parlamentarii au fost cei care au parasit primii liderul autoritar, in ciuda riscurilor pe care si le asumau (DNA, ANI etc). Motivul: nu au ajuns in functie prin numire, ci prin competitie electorala, deci stiu ca depind de popor, nu de ”jucator”.
Indiferent ce spune propaganda basista, societatea romaneasca s-a saturat de Traian Basescu si curentul contestatar s-a consolidat, pastrandu-se la nivelul a 80 de procente .
Admit ca propunerile USL nu respecta cutume parlamentare si pot veni in coliziune cu chichitele avocatesti (cu care ne-a guvernat Basescu din 2004, cand a fortat numirea lui Tariceanu). Dar, in esenta, reintoarcerea la popor reprezinta interesul national. Asa cum a aratat viata politica in regimul Basescu, nu exista decat doua variante: fie guvernul, ca reprezentant al Parlamentului, deci al romanilor, este pres la picioarele presedintelui, fie se ajunge la razboi cu acesta.
Fiecare zi care trece cu Basescu la Cotroceni e o zi pierduta de poporul roman, intr-o lupta din care profita doar cercul fripturistilor basisti.
Il vrea poporul in continuare pe Traian Basescu? Putem afla in 30 de zile. Se transeaza astfel disputele constitutionale, juridice, institutionale. USL se da la o parte si armata portocalie isi asuma raspunderea totala, avand Puterea totala. Nu il mai vrea, se instituie o pace politica si sociala necesara reconstructiei.
A te opri la jumatatea drumului este deosebit de riscant pentru parlamentarii care incearca sa navigheze cu fundul in doua luntre. Zona de electorat portocaliu este ingusta si abia de-i cuprinde pe fidelii lui Traian Basescu. O noua basculare, de la ”jos Ungureanu” la ”sustinem Basescu” i-ar termina politic pe nehotarati.
Electoratul are in