Mai demult, termenul „radioviziune“ era folosit pentru formatul „program de radio cu diapozitive“. De data asta, însă, el poate sugera că specificul radiofonic, dacă e bine servit, te poate face să vezi, cu ochii minţii, oameni, locuri şi idei, îţi stimulează imaginaţia, contribuie la cunoaşterea de sine şi chiar la conturarea unei noi viziuni asupra vieţii. Un program radio care, chiar dacă n-ar avea ieşire pe internet, te face să vezi. La Radio România Cultural, în ciclul „Călător pe mapamond“, a venit rândul Indiei. Octavian Segărceanu – numit şi Sega –, lucrător în publicitate, este călătorul. Asistat de Raluca Rădulescu, realizatoarea convorbirii, invitatul reuşeşte să ne aşeze India pe harta personală a lumii. L-a trimis acolo o carte despre ego, a unui „maestru iluminat“ – indian. A plecat, după destule „perpeliri“ şi tergiversări, provocate de alte cărţi, înspăimântătoare, care spuneau că în India „eşti spălat pe creier“. E adevărat, dar nu spre răul, ci spre binele tău. O primă imagine a călătorului e olfactivă: miresmele. Aerul Indiei într-o zi de iunie, cu patru ani în urmă, un aer bun, plăcut. Un amestec din „toate florile pe care le-am cunoscut vreodată, combinat cu alte mirosuri, mai stranii“ – povesteşte invitatul. Primul contact cu o megametropolă – Mumbai – e „paralizant“. Solicitare senzorială extrem de puternică. Haine colorate, fructe, ricşe, vaci. „Te faci mic pe bancheta din spate a unui taxi, o maşină veche care totuşi funcţionează“, cu un şofer care face slalomuri, „îţi vezi moartea cu ochii de mai multe ori“ şi ajungi la destinaţie. Solicitantă e, în continuare, prima impresie, „o fierbere a v Publicitate ieţii în contrapunct cu moartea: animale putrezite care zac în mijlocul drumului“. Pe plajă, în lipsa starurilor bollywoodiene (era vremea musonului, ploua cu găleata), călătorul de acum, din studio, devine star. Intră în at