Anual, personalul didactic şi nedidactic din unităţile de învăţământ este supus unei evaluări. Acest proces este în desfăşurare, urmând ca punctajele şi calificativele anuale să fie comunicate la începutul lunii septembrie. De la Illes Ildiko, inspector şcolar general adjunct am aflat faptul că activitatea didactică este puternic influenţată de calificativele obţinute în cadrul acestei evaluări.
Reporter: Cum se realizează evaluarea personalului didactic şi nedidactic?
Illes Ildiko: În vederea efectuării acestei evaluări este propusă o fişă cu anumite cerinţe. Aceasta este aprobată în Consiliul de administraţie, apoi se înmânează personal fiecărui cadru didactic, se realizează autoevaluarea şi apoi aceste documente sunt predate la conducerea şcolii. Urmează o nouă evaluare realizată de acesta
aceasta şi urmează votul din Consiliul de administraţie. Inspectorii fac evaluarea directorilor, urmând apoi aprobarea în cadrul Consiliului de administraţie iar în cazul inspectorului general şi a inspectorilor generali adjuncţi, aceasta se face de către Minister.
Rep.: Care este valabilitatea acestei evaluări?
I.I.: Acestă evaluare se face pe un an şcolar şi nu pe an calandaristic. Anul şcolar se termină după încheierea activităţii educaţionale şi ale examenelor, deci, a tuturor activităţilor şcolare. Pentru personalul nedidactic, de exemplu, pentru contabil sau femeie de servici, evaluarea se face pe an calendaristic.
Rep.: Putem vorbi despre aceleaşi criterii ca şi în anii precedenţi?
I.I.: Da, evaluarea se face după acelaşi model şi după aceleaşi criterii ca şi în anii precedenţi. Punctajul maxim este de 100 de puncte şi în funcţie de acesta, se dă calificativul “foarte bine”. “bine”, “satisfăcător” sau “nesatisfăcător”. În general, s-au acordat primele două calificative dar până şi “bine” îl afectează pe cadrul dida