Românii cheltuiesc pentru achiziţionarea berii mai mulţi bani decât pentru cumpărarea apei îmbuteliate şi a sucurilor carbogazoase, conform unor studii de piaţă recente desfăşurate în acest domeniu. Printre cele mai populare sortimente de bere comercializate în momentul de faţă se numără berea nefiltrată, cea cu arome şi cea cu un conţinut mare de alcool.
Pe segmentul de bere cu arome, vânzările au înregistrat cea mai spectaculoasă creştere. Creşterea este mai mult decât dublă, ea datorându-se, în principal, faptului că diferite companii au lansat pe piaţă noi sortimente cu diferite arome precum cea de lămâie sau cea de afine.
Alte segmente în cazul cărora s-a înregistrat o dublare a numărului de vânzări sunt şi cele ale berii nefiltrate şi ale berii cu un conţinut alcoolic superior, mai exact berea de fermentare înaltă, conform informaţiilor făcute publice de reprezentanţii real.
Şi popularitatea berii la sticlă a crescut cu 20 - 80% în această vară în rândul românilor, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar în cazul berilor negre s-a observat, de asemenea, o creştere a vânzărilor, în ciuda faptului că nivelul acestui segment este scăzut în România.
„Campionatul European de Fotbal şi Jocurile Olimpice sunt evenimente sportive de mare magnitudine, care se transformă în adevărate evenimente sociale, care şi-au format în timp şi ritualuri specifice. Consumul de bere şi sportul privit la televizor sunt activităţi ce merg mână în mână şi reprezintă una dintre distracţiile care creează şi consolidează prietenii", susţine Cristina Tăbăcariu, category manager soft drinks and tabacco al lanţului de hypermarketuri Real.
Ea susţine, de asemenea, că în cazul Capitalei, modernizarea Centrului Vechi, care a devenit în ultimul timp un adevărat pol al distracţiei, i-a făcut pe români să încerce şi berile de nişă, cum ar fi cele de fermenta