Companiile de top din domeniul bunurilor de larg consum si al comertului cu amanuntul din Europa Centrala si de Est, inclusiv in Romania, sunt ingrijorate ca riscul furtului de date este in crestere.
Un studiu recent realizat de KPMG cu ajutorul a 44 de companii de top din domeniul bunurilor de larg consum si al comertului cu amanuntul, care opereaza in noua tari din Europa Centrala si de Est, arata urmatoarele:
• Marea majoritate a respondentilor percep riscul furtului de date ca semnificativ pentru afacerile lor. Totodata, mai mult de jumatate din respondenti considera ca riscul furtului de date va creste in urmatorii trei ani;
• Cei mai multi respondenti nu dispun de un proces formal de evaluare a riscurilor legate de furtul de date din cadrul organizatiei lor. De asemenea, multi dintre respondenti nu sunt multumiti de masurile implementate pentru diminuarea riscului de furt de date;
• Angajatii prezinta cel mai mare risc ca posibili autori ai furturilor de date. Dintre angajati, managerii de nivel mediu reprezinta categoria cu cel mai mare risc perceput;
• Datele legate de strategie si planificare sunt considerate cele mai expuse la risc;
• Utilizarea mediilor de stocare, cum ar fi memoriile USB, este recunoscuta ca prezentand un risc semnificativ de cei mai multi dintre respondenti, dar putini dintre ei au implementat masuri care sa controleze aceasta amenintare.
“Rezultatele studiului reflecta recunoasterea de catre companii a faptului ca angajatii prezinta cel mai mare risc ca posibili autori ai furturilor de date deoarece, inevitabil, au acces la informatii sensibile pentru companie ca parte a activitatilor lor obisnuite. Investigatii recente pe care le-am desfasurat pentru clienti indica faptul ca acest risc este amplificat de presiunea pe care situatia economica din ECE o pune pe umerii angajatului. A