Companiile It&C lupta pentru fiecare procent din cota de piata a tabletelor, avand in vedere ca aceasta piata va ajunge sa valoreze in curand peste 66 miliarde de dolari. Apple, Google si Microsoft vin cu noi produse, fiecare pregatit sa domine vanzarile din domeniu.
Apple planuieste sa lanseze la finele acestui an un iPad mai mic si mai ieftin, o strategie prin care incearca sa se mentina in frunte pe piata tabletelor.
Noul model va avea un ecran de 7-8 inci, dar vine fara Retina display de inalta rezolutie ca cea a celui mai recent model de iPad, care are un ecran de 9,7 inci.
Pretul nu a fost inca stabilit, insa unele surse sustin ca va fi cu siguranta mult mai ieftin decat iPad2, al carui pret incepe de de la 399 de dolari, scrie Bloomberg.
De la aparitia iPad in 2010, Apple a dominat piata tabletelor care se estimeaza ca va ajunge la o valoare de 66,4 miliarde de dolari si 118,9 milioane de unitati in acest an. Potrivit Gartner Inc, Apple detine in prezent 61% din aceasta piata.
“Un iPad mai mic si mai ieftin s-ar putea sa mai taie din avantul celor de la Google, Microsoft si Amazon.com, care vor sa castige cat mai mult teren din aceasta piata tot mai dezvoltata. Va deveni cel mai mare cosmar al concurentei”, spune Shaw Wu, analist la Sterne Agee & Leach.
El a mai sustinet ca noul dispozitiv va avea un pret apropiat de cel al Google Nexus 7 sau Amazon Kindle Fire, care au o diagonala de 7 inci si un pret de 199 de dolari.
Google si-a prezentat deja prima tableta, pe care a realizat-o impreuna cu taiwanezii de la Asustek (Asus).
Desi sistemul de operare Android a ocupat mai bine de jumatate din piata smartphone-urilor, tabletele cu softul Google au mai putin de jumatate din cota iPad, dar din aceasta toamna concurenta va fi si mai acerba odata cu lansarea tabletelor Sur