Criza nu pare sa afecteze nisa cosmeticelor organice, care este cu un pas inaintea pietei. Dimpotriva, magazinele de profil se inmultesc de la an la an, pe un trend global care isi croieste un drum tot mai "lat" si in Romania.
DailyBusiness.ro a stat de vorba cu doi jucatori din domeniu despre ce presupune aceasta activitate, de la investitiile necesare, relatia cu producatorii si modul de selectare a produselor, pana la sansele de dezvoltare ale producatorilor locali.
Afacerea MioBio are o experienta de 3 ani, iar Biorigine abia s-a lansat. Am facut aceasta alegere, pentru a vedea, in aceeasi masura, perspectiva unui incepator in domeniu, dar si a unui jucator "calit" deja pe piata din Romania.
Cum sunt inceputurile
Site-ul miobio.ro a fost lansat la scurt timp dupa deschiderea magazinului fizic MioBio, in vara anului 2009.
“La inceput ne-am axat in principal pe dezvoltarea magazinului. Vanzarea de produse cosmetice, mai ales in cazul introducerii unor brand-uri noi pe piata, presupune consiliere, dar si posibilitatea testarii produselor. Astfel incat experienta pe care clientul o are in magazin a fost si este in continuare foarte importanta”, a declarat Ioana Paun (foto), managing partner in cadrul acestui business.
Ulterior, pe masura ce tot mai multa lume a inceput sa cunoasca produsele, si accesarea magazinului online a crescut semnificativ. Cu toate acestea, magazinul fizic ramane principala sursa de venit. “In continuare, multi clienti din Bucuresti prefera sa ne viziteze atunci cand timpul le permite”, a mentionat Ioana Paun.
Site-ul biorigine.ro a fost lansat anul acesta, in primavara. “Dupa ce am acoperit toata gama de produse dar si de servicii conexe (plata cu cardul, adaugarea review-urilor de catre clienti), am inceput sa il promovam”, spune Ion Stefan, managing partner Bio