Un român consumă anual 89 de litri de bere produsă în ţara noastră. Iar pentru a-şi cumpăra 1 litru, el munceşte o jumătate de oră. Calculând, înseamnă că două zile dintr-un an românul lucrează numai ca să poată bea bere. În comparaţie, un european munceşte doar 8 minute pentru a-şi permite o bere.
„În România, 98% din piaţă este acoperită de producţia locală. Unul din două judeţe ale ţării are o fabrică de bere. Românilor le place atât de mult berea autohtonă, în special cea blondă, încât importurile – ca şi exporturile - înregistrează cel mai mic nivel din industria alimentară. Se poate spune astfel că sectorul berii este unul patriotic“, a declarat Constantin Bratu, preşedintele Asociaţiei Berarilor din România.
Patriotismul românilor băutori de bere este comparabil cu cel al belgienilor, cehilor, irlandezilor şi nemţilor, veteranii mondiali ai berii.
Favorita românilor este berea la pet, despre care Constantin Bratu subliniază că are aceleaşi calităţi cu cea la sticlă: „Dar este normal ca, o dată desfăcut recipientul, berea să fie consumată cât mai repede, pentru că altfel i se alterează proprietăţile“.
Peste jumătate din consum este reprezentat de berea îmbuteliată în pet (51,3%), iar restul de berea la sticlă (30,2%), la cutie (14,8%) şi la draught (3,7%). Per total, românii beau 17 milioane de hectolitri pe an din băutura considerată hrănitoare şi sănătoasă datorită ingredientelor naturale.
Dacă ar fi după Berarii României, ei ar încuraja consumul berii fără alcool, despre care spun că este subapreciată de români: „Berea în general are puţine calorii şi decât să bei un suc carbogazos sau unul plin de conservanţi şi coloranţi, mai bine bei o bere fără alcool“.
Berea este prima băutură alcoolică produsă în varianta fără alcool. „Şi este de asemenea băutura care te scuteşte de mahmureală după o petrecere“, arată şeful Berarilor