Angajaţii sunt mai critici şi caută, în primul rând, să verifice dacă potenţialul angajator reprezintă un loc de muncă sigur
Frecvenţa nerespectării promisiunilor făcute la angajare a generat un nivel ridicat de suspiciune în decizia de alegere a unei companii de către candidaţi
Un angajator de succes este cel care va folosi interviul şi ca o metodă de a "vinde" locul de muncă potenţialilor angajaţi
Angajaţii au devenit mai critici şi mai pretenţioşi când vine vorba de alegerea companiei pentru care vor lucra şi caută, în primul rând, să verifice dacă potenţialul angajator reprezintă un loc de muncă sigur şi stabil, relevă un studiu realizat de Mercury Research.
"Frecvenţa nerespectării promisiunilor făcute la angajare a generat un nivel ridicat de suspiciune şi a crescut importanţa seriozităţii companiilor în decizia de alegere a angajatorului. Rolurile s-au inversat, angajaţii îşi aleg jobul, iar interviul de angajare este din ce în ce mai mult un test pentru angajator", a declarat Ioan Simu, manager general al Mercury Research.
Neîncredere crescută
Studiul relevă că există o neîncredere crescută a potenţialilor angajaţi faţă de ceea ce li se promite: salariul şi beneficiile, condiţiile de muncă. Pentru a verifica, viitorii angajaţi se uită pe forumuri online pentru a afla nemulţumirile angajaţilor existenţi, încearcă să evalueze corectitudinea firmei prin prisma impresiei făcute de posibilul viitor şef, şi se asigură de soliditatea companiei şi, implicit, de siguranţa jobului, verificând rezultatele financiare ale companiei angajatoare.
Cariera în sine nu mai este un factor atât de motivant
Cariera în sine nu mai reprezintă un factor atât de motivant, pentru angajaţi, având în vedere că pare îndepărtată şi nesigură în situaţia precară a economiei actuale. De aceea, angajaţii sunt mai greu