Data de 3 iulie este data inaugurării industriei reşiţene. De 241 de ani, focul din uzinele municipiului este nestins. Deşi ramura de activitate nu mai este ceea ce a fost la începuturile sale, atât TMK, cât şi UCMR, susţin în momentul de faţă economia Reşiţei.
Istoricii spun că momentul este unul deosebit de imporant, mai ales că oraşul a venit cu multe premiere atât pentru România, cât şi pentru Europa. “Aici s-a construit prima locomotivă cu aburi. De asemenea, putem aminti de primul pod sudat din Europa de Est, care se află sub pasajul de la ISU Semenic, iar numărul premierelor este mult mai mare la capitolul industrial. Ceea ce vă pot spune este că, la un moment dat, uzinele aveau în jur de 22.000 de angajați”, a declarat istoricul Dan Perianu, autorul mai multor cărţi despre istoria industrială a oraşului de pe Bârzava.
În ciuda premierelor care s-au înregistrat la Reșița, după 200 de ani, foștii coloși industriali au ajuns în pragul falimentului. Dacă situația de la TMK s-a stabilizat, datorită investitorului rus, la UCMR, lucrurile devin tot mai sumbre. De la 01 iulie, 100 de angajați au plecat acasă, iar toamna aduce noi disponibilizări: circa 600 de persoane vor intra în șomaj. Informația nu este confirmată încă de cei care conduc uzina.