Motivul principal pentru care autostrada București - Ploiești nu a fost deschisă circulației pe data de 30 iunie 2012 este lipsa siguranței participanților la trafic, după cum a spus ministrul Silaghi la ultima vizită de lucru pe șantier. Problema siguranţei nu stă însă în parapeţi sau în semnalizări.
Utilizatorul Baiazid al forumului SkyScraperCity a semnalat o problemă de importanță majoră pe autostrada București-Ploiești, singura autostradă din România care are o porțiune de 3 benzi pe sens.
Despre ce este vorba, mai exact? Așa cum se vede în fotografiile puse la dispoziție de Baiazid, problema apare când se face joncțiunea dintre porțiunea cu trei benzi și cea cu două benzi.
"Acest model de convergență de la trei la două benzi este eronat tocmai pentru că obligă vehiculele mai lente de pe banda I (80-100 km/h) să intre în fața vehiculelor mai rapide de pe banda II (130 km/h) sau să se oprească pentru a le acorda prioritate. Soluția folosită pe autostrăzile occidentale este convergența benzilor II și III, în vreme ce banda I rămâne ca bandă I, vehiculele lente putându-și continua drumul nestingherite și fără să intre în conflict de trafic cu vehiculele rapide", explică Baiazid pe forumul mai sus amintit, fapt ce se vede, de altfel, și în fotografiile alăturate.
Astfel, la joncțiunea sectorului de 3 benzi pe sens Bucuresti - Moara Vlăsiei cu sectorul de 2 benzi pe sens Moara Vlasiei - Ploiești, conform marcajului final aplicat, trecerea se face astfel: banda 3 devine banda 2, banda 2 devine banda 1, iar banda 1 dispare, vehiculele fiind obligate să se inscrie pe banda 2.
Autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti ar putea fi dată în funcţiune într-o lună dar cu restricţii de circulaţie, a declarat joi ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi.
Autostrada Bucureşti-Ploieşti face parte din Autostr