Asociaţiile de promovare a turismului atrag atenţia asupra faptului că Delta Dunării este o zonă turistică abandonată din punctul de vedere al autorităţilor publice centrale. Deşi ar fi trebuit să fie un magnet pentru turişti, această zonă, unică în Europa, funcţionează mult sub potenţialul său.
„La acest moment, nivelul vânzărilor de vacanţe turistice în Delta Dunării este foarte mic, cu mult sub pragul care să permită o rentabilitate eficientă a structurilor de cazare care lucrează legal. E adevarat că, pe alocuri, tarifele de cazare şi masă nu sunt foarte accesibile, tocmai pentru că nivelul de taxare fiscală este supraîncărcat prin taxe şi suprataxe pe care turistul este pus să le platească de mai multe ori pentru aceeaşi noapte de cazare în această zonă", a declarat Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării.
Operatorii privaţi din Delta Dunării, fie că vorbim de hotelieri, proprietari de pensiuni, pontoane dormitor, ambarcaţiuni de agrement sau touroperatorii care promovează şi vând acest produs, spun că nu beneficiază de sprijin din partea autorităţilor publice centrale pentru dezvoltarea investiţiilor în turism în această zonă şi pentru sistematizarea, organizarea şi dezvoltarea durabilă a acestei regiuni.
Ei afirmă că ministerul de resort nu a avut şi nu are în plan, în prezent, nici o strategie specială pentru dezvoltarea şi promovarea Deltei Dunării. În acelaşi timp, aceştia acuză însă că se acordă finanţări unor ONG-uri nereprezentative, care nu au o activitate reală sau una relevantă, dar care beneficiază de granturi exorbitante, cu mult mai mari decât orice profit ar putea obţine investitorii ce deţin active de milioane de euro şi zeci de angajaţi. Acuză, de asemenea, că nu există nici o monitorizare a utilităţii folosirii acestor fonduri.
„În ciuda declaraţiilor publice făcute de-a lungul anilor, De