În ziua alegerilor locale intram în redacţie la ora 7 dimineaţa pentru a pune în aplicare experimentul care s-a dovedit a fi un adevărat succes şi care pe viitor ar trebui să fie un exemplu pentru restul presei mureşene care activează şi în mediul online. Pentru mine ca administrator de site pe zi-de-zi.ro a fost de fapt o şansă de a identifica potenţialul de trafic al site-ului. Împreună cu colegii de la departamentul tehno am început să publicăm materialele primite pe e-mail de la reporterii de pe teren. Materialele veneau pe bandă rulantă, iar publicarea lor pe site se făcea aproape instantaneu. De dimineaţa devreme până noaptea târziu doar asta am făcut. Toată lumea şi-a făcut treaba exemplar şi am reuşit să facem un Live Text stufos şi de calitate.
Deşi în ziua alegerilor traficul pe zi-de-zi.ro abia a atins 5.000 de unici, în următoarea zi, 11 iunie, ne-am depăşit din nou recordul şi s-a înregistrat un număr de 11.740 de unici (conform trafic.ro). În acea dimineaţă ţin minte că site-ul a şi “picat” aproximativ o oră din cauza fluxului mare de vizitatori.
Două luni la rând, site-ul zi-de-zi.ro a fost cel mai vizitat site de presă din Mureş. La jumătatea lunii iunie am făcut pe www.ardealu.info, un site dedicat online-ului mureşean, un top al site-urilor de presă din Târgu-Mureş pe luna mai, iar www.zi-de-zi.ro era pe primul loc la o diferență destul de mare de site-ul de pe locul 2, care surpriză… era site-ul www.ziaruldemures.ro.
Acum câteva zile mă întreba o cunoştinţă cum a fost posibilă o creştere aşa de mare a traficului şi care e ”secretul”. Răspunsul a fost simplu: implicare. Atâta timp cât cineva se implică şi munceşte pe un site, indiferent cât de priceput ar fi sau nu, rezultatele vor apărea mai devreme sau mai târziu, depinde de strategie şi cunoştinţele pe care le are în domeniu. Bineînţeles, e nevoie şi de o echipă care să scrie