Accidentul cursei Air France care zbura pe ruta Rio - Paris, soldat cu 228 de morţi pe 1 iunie 2009, a fost cauzat de o combinaţie de factori tehnici şi umani, conform raportului oficial de anchetă, publicat joi, relatează AFP.
Biroul francez de anchete şi analize (BEA) a emis 41 de recomandări de securitate adresate constructorului Airbus şi companiei Air France.
Conform raportului, accidentul a fost favorizat de îngheţarea sondelor de viteză Pitot (fabricate de Thales).
"Echipajul a pierdut de tot controlul asupra situaţiei", declară Alain Bouillard, şeful comisiei de anchetă.
BEA a recomandat ca piloţii şi ceilalţi membri ai echipajului să cunoască foarte bine sistemele avionului, chiar şi în cazul defectării acestora.
Accidentul cursei Air France care zbura pe ruta Rio - Paris, soldat cu 228 de morţi pe 1 iunie 2009, a fost cauzat de o combinaţie de factori tehnici şi umani, conform raportului oficial de anchetă, publicat joi, relatează AFP.
Biroul francez de anchete şi analize (BEA) a emis 41 de recomandări de securitate adresate constructorului Airbus şi companiei Air France.
Conform raportului, accidentul a fost favorizat de îngheţarea sondelor de viteză Pitot (fabricate de Thales).
"Echipajul a pierdut de tot controlul asupra situaţiei", declară Alain Bouillard, şeful comisiei de anchetă.
BEA a recomandat ca piloţii şi ceilalţi membri ai echipajului să cunoască foarte bine sistemele avionului, chiar şi în cazul defectării acestora.