Romania se afla pe penultimul loc din 8 piete europene monitorizate intr-un studiu realizat de SABMiller referitor la impactul mesajelor de consum responsabil de pe ambalajele si din reclamele produselor companiei, doar 25% din respondentii romani putand sa reproduca spontan cel putin un astfel de mesaj.
In momentul in care mesajele de consum responsabil le-au fost prezentate, ponderea romanilor care au recunoscut indemnurile a crescut la 48%, insa a ramas cea mai mica (alaturi de Ungaria) din pietele monitorizate. Spre comparatie, in Marea Britanie, Olanda si Spania, procentul celor care au recunoscut mesajele de consum responsabil prezentate a depasit 90%.
Pe de alta parte, in momentul in care mesajele prezentate s-au referit clar la ambalaje si reclame TV, ponderea romanilor care si-au amintit ca au vazut mesajele s-a ridicat la peste 60% din respondenti.
Ce anume determina aceasta situatie?
”Numarul de consumatori din Romania care si-au amintit in mod spontan de mesajele de consum responsabil poate indica lipsa unei traditii a acestor mesaje, iar romanii nu sunt inca obisnuiti sa le constientizeze. Ursus Breweries a fost printre primii producatori de bere care au introdus pe ambalaje si in comunicarile comerciale mesaje de consum responsabil. Rezultatele monitorizarii SABMiller au aratat ca in cazul recunoasterii spontane romanii isi amintesc putine mesaje. In schimb, in cazul recunoasterii asistate procentul celor care au vazut mesajele de consum responsabil pe ambalaje si in comunicarile comerciale este peste media europeana, a declarat pentru Wall-Street.ro Diana Klusch, corporate affairs director la Ursus Breweries.
92,3% dintre comunicarile comerciale ale Ursus Breweries Romania contin mesaje de consum responsabil in conformitate cu standardele impuse de SABMiller, iar 91,36% dintre produsele companiei fac trimitere catre