"Piloţii vor veni în curând, după ce vor fi gata maşinăriile, în aproximativ trei luni. Scuturile sunt foaret greu de operat, deoarece pilotul trebuie să fie foarte concentrat şi atent la toate detaliile. Ne aşteptăm, dacă nimic nu merge prost, să săpem în medie pe zi aproximativ 30 de metri", ne-a explicat inginerul Javier Ruiz. Faţă de epoca comunistă, când media de săpat era de patru metri pe zi, săpat la mână, acum contsrucţia tunelelor din România intră într-o altă eră.
"Momentul de astăzi înseamnă istorie pentru Bucureşti, este prima oară când se lucrează cu asemenea utilaje în România. Sunt utilaje performante care fac tot ceea ce trebuie făcutm intră pur şi simplu într-un puţ de lansare după care la capăt avem tunelul în spatele nostru.Lucrările efective la tunele, pentru că la staţii au început, în septembrie - octombrie le vom lansa. Vorbim de trei scuturi, două care sunt aduse şi al treile care urmează a veni. Este în tradiţia mondială a constructorilor de tunele ca utilajele care lucrează la tunele să poarte numele de sfinţi. Am ales împreună cu Prea Sfinţia Sa Vartanofie Prahoveanul numele celor trei : Sfânta Muceniţă Filofteia şi Sfânta Muceniţă Varvara pentru primele două şi Sfânta Paraschiva pentru al treilea. În perspectiva noastră credem că în cursul anului 2015 primele trenuri să fie puse în funcţiune pe linia cinci, de la staţia Râul Doamnei şi Valea Ialomiţei, pentru că acolo este o ramificaţie, până la Eroilor", ne-a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.
De asemenea, directorul Metrorex ne-a explicat şi planurile de viitor în ceea ce priveşte dezvoltarea metroului din Capitală.
"Vom semna în aceste zile, pentru tronsonul de la Parc Bazilescu la Lac Străuleşti, este o continuarea a liniei patru de metrou binevenită, pentru că acolo va trebui să realizăm un depou şi pentru linia sau trenurile care vor circula pe lini