Deși pare de necrezut, sunt persoane care nu fac altceva decât să înregistreze la Oficiul de Stat pentru Mărci și Invenții (OSIM) branduri celebre, pentru ca, ulterior, să dea lovitura vânzând respectiva marcă chiar proprietarului.
Dacă multinaționalele nu stau la negocieri în astfel de cazuri, IMM-urile sunt victimele perfecte pentru cei care se ocupă cu așa ceva. Iar acest lucru este tocmai din cauza faptului că aceste companii de dimensiuni mai mici neglijează importanța înregistrării mărcilor din portofoliul. Iar acest lucru se întâmplă în condițiile în care România are tarife mult mai bune decât țările din regiune când vine vorba de taxele plătite pentru înregistrarea unei mărci sau a unei invenții.
Cât costă brevetul?
Potrivit unui studiu efectuat de Andra Mușatescu Law & Industrial Property Offices, casă de avocatură specializată în segmentul proprietăților intelectuale, să înregistrezi o marcă, în România, costă 388 de euro (însă poate ajunge la 25.000 de lei dacă se dorește înregistrarea pe toate clasele), mai mult decât în Serbia (310 euro), însă mult mai puțin decât în Rusia (836 de euro), Ungaria și Republica Moldova (500 de euro), respectiv Bulgaria (457 de euro).
Situația este exact opusă când vine vorba de înregistrarea unei invenții. În acest caz, România percepe cele mai mari taxe din regiune (580 de euro), urmată fiind de Bulgaria (535 de euro), Republica Moldova (500 de euro), Serbia (250 de euro) și Rusia (179 de euro). ”În opinia noastră, valoarea actuală a taxelor OSIM stimulează managerii societăților românești să-și protejeze mărcile”, a subliniat Nicolae Mureșan, jurist și consilier în proprietate industrială la Andra Musatescu Law & Industrial Property Offices. “Suntem încrezători că oamenii de afaceri români vor conștientiza importanța protejării mărcilor și brevetelor proprii”, completeaz