Absolvent de drept, participant la proiecte civice, traininguri, parteneriate, fost director executiv la Fundaţia Principesa Margareta a României, Mario Demezzo are o experienţă de 8 ani ca fundraiser. În prezent este CEO la Grupul Editorial ALL, unul dintre principalii actori pe piaţa de carte din România, şi Preşedinte la Uniunea Editorilor din România.
- Uniunea Editorilor din România are un nou preşedinte, în persoana dumneavoastră. Ce doriţi să faceţi în continuare cu această instituţie?
- În primul rând mi-am propus să fim o voce mult mai puternică şi mai des auzită în lumea cărţii şi pe problemele pe care editurile din UER le întâmpină. Aş vrea să fim mult mai prezenţi în deciziile care influenţează lumea cărţii, fie că vorbim despre manuale sau că vorbim despre carte în general. UER este un reper important în asociaţiile de profil din lumea cărţii şi, plecând de aici, îmi propun ca UER să devină cât mai mult un sprijin în deciziile care se vor lua cu privire la carte.
- Din câte ştiu, Uniunea Editorilor din România acoperă cam trei sferturi din cartea şcolară din România, iar membrii ei editori produc şi comercializează îndeosebi carte şcolară şi universitară. Se vor modifica aceste direcţii? Ne puteţi spune pe scurt cu ce se ocupă Uniunea Editorilor din România, care este rolul ei în relaţia cu cartea şi prin ce diferă de alte organizaţii din domeniu?
- Diferenţa cea mai mare faţă de alte asociaţii din domeniu este că fiecare editor din UER are sau a avut o activitate foarte bogată pe partea educaţională. Cei mai mulţi dintre editorii din UER s-au ocupat de manuale, auxiliare şcolare sau cărţi academice. Din păcate, piaţa de carte şcolară în România este prăbuşită şi editorii s-au reorientat pentru că au avut nevoie să supravieţuiască. Problema manualelor, însă, a rămas o prioritate foarte mare pentru ei şi