Opera Naţională din Bucureş ti a oferit iubitorilor genului o nouă producţie a capodoperei belcantiste a lui Donizetti L’elisir d’amore, într-o transpunere originală a regizorului italian Marco Gandini.
După 1990, opera lui Donizetti a mai cunoscut două montări: pe cea din 1 decembrie 1991, sub bagheta lui Camil Marinescu şi în regia lui Ştefan Neagrău, şi pe cea din 27 octombrie 1999, avându-l la pupitru pe Iurie Florea, în regia lui Cornel Todea.
De această dată, tânărul regizor Marco Gandini propune o versiune modernă, originală, apelând la o echipă de tineri interpreţi care asigură lucrării un ritm alert, pitoresc, colorat, dar mai ales extrem de tineresc. Din această perspectivă, considerăm benefică şi salutară intenţia conducerii instituţiei de a oferi unor tineri cântăreţi posibilitatea de a se etala pe scenă într-un spectacol. Unii dintre ei au mai cântat în diverse producţii, aflându-se în plină evoluţie creatoare. Recent, chiar Opera Naţională a găzduit un spectacol eveniment cu opera Don Giovanni de Mozart, într-o nouă montare, în exclusivitate cu masteranzi şi studenţi ai Universităţii Nationale de Muzică. Recunoaştem că acest demers al operei a comportat şi unele riscuri, pentru că unii dintre interpreţi nu au încă o experienţă scenică complexă, că vocile lor sunt încă crude, deci au de dat un dificil examen cu acest spectacol.
Mărturisesc că am participat la premieră cu inima strânsă de perspectiva unor eventuale accidente de ordin muzical, dar la finele spectacolului am fost impresionat de prestaţia echipei interpreţilor şi aş putea recunoaşte, fără nici un fel de îndoială, că pariul operei a fost câştigat şi că avem în faţă un spectacol plin de tinereţe, viu, optimist, care ne-a produs satisfacţii neaşteptate de ordin artistic.
Regizorul italian Mario Gandini a fost asistent de regie pe lângă câţiva artişti consacraţi, pr