Reconfortantă starea de petrecere, de finalizare a faptelor în această perioadă a contestărilor de tot felul şi a retoricii fără finalitate. Ca orice instituţie care se respectă, ARCUB-ul - Centrul de proiecte culturale al Primăriei Municipiului Bucureşti, deşi este atacat pe la diferite colţuri (în spiritul vremurilor) a reuşit un tur de forţă, organizând două festivaluri de mare anvergură în ultimele trei săptămâni ale lunii iunie, în spaţiul de acum intrat în conştiinţa bucureştenilor sub numele de Piaţa Festivalului.
În prezenta cronică propun o subiectivă trecere în revistă a "festivalului mic" - cel mare fiind Bucharest Music Film Festival, aflat la a VI-a ediţie - a celor cinci seri şi respectiv a celor zece concerte din prima ediţie ARCUB Live Open Air - Jazz, Blues & More.
Voi începe cu concluzia şi anume cu faptul că aceste două festivaluri au demonstrat diversitatea preferinţelor publicului bucureştean, fenomen în creştere în următorii ani, justificând oportunitatea organizării câte unui festival dedicat câte unui gen muzical. Aşa cum fiecare seară a celor două festivaluri - BMFF-ul fiind rezervat genurilor cameral şi simfonic, cu incursiuni în genul liric - a avut o medie de 1.800 de spectatori pe seară, panoramând stiluri muzicale diferite, de la clasic la pop-jazz, de ce să nu ne gândim, pe viitor, la festivaluri dedicate stilurilor latino-americane, rock-ului sau folclorului autohton combinat cu world-music, în acelaşi spaţiu, fenomen care ar putea transforma parcarea de lângă Ateneul Român într-o zonă reprezentativă pentru diversitatea culturală reală specifică Bucureştiului?
Pentru că trecerea în revistă ar fi subiectivă, voi consemna doar ceea ce cred că au fost cu adevărat reuşitele, punctele prezentei ediţii de unde există un potenţial de creştere pentru viitor.
Astfel, prima seară a stat sub semnul modului în care blues-u