La jumătate de an de la semnarea contractului, scoaterea la suprafaţă a epavei navei Slatina este amânată de un litigiu în instanţă care a intervenit între Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi şi unul dintre operatorii portuari care are închiriate spaţii în Portul Bazinul Nou.
Epava scufundată la Dana 36/37 a portului este o ameninţare pentru navigaţia pe Dunăre, pentru că fiind în preajma şenalului navigabil, „priponită" cu câteva parâme, este posibil ca în cazul în care parâmele ar ceda, epava să blocheze şenalul, blocând circulaţia navelor maritime. Cargoul „Slatina" a fost construit la Şantierul Naval Galaţi şi în 1989 a fost readus la Galaţi, pentru reparaţii. Pentru că danele de armare ale şantierului naval erau ocupate, „Slatina" a acostat la Dana 36/37 din Portul Bazinul Nou. Vara lui 1990 a fost secetoasă, cu oscilaţii mari ale nivelului Dunării şi echipajul trebuia să elibereze parâmele, pentru ca acestea să nu „tragă" de navă, înclinând-o. Nu au făcut acest lucru şi pe 14 august 1990 nava s-a răsturnat în bordul tribord şi s-a scufundat la Mila Marină 79+450.
A alunecat spre şenalul navigabil
După scufundare, corpul navei a alunecat la 30 de metri de mal, către şenalul navigabil, existând pericolul ca odată ajunsă în şenal să blocheze navigaţia navelor maritime pe Dunăre. A fost „fixată" cu 6 parâme metalice, care au împiedicat epava să alunece în şenal, dar şi acestea trebuiau înlocuite sistematic, pentru că inevitabil sunt mâncate de rugină. Ultima oară au fost înlocuite în 1996. După două decenii în care nava a reprezentat un pericol pentru navigaţia maritimă pe Dunăre, Ministerul Transporturilor a alocat fondurile necesare pentru ranfluare, adică scoaterea navei la suprafaţă. APDM a încheiat cu firma Navrom Reparaţii SRL Galaţi contractul nr 80/09.01.2012, în valoare de 29.159.636 lei fără TVA, pentru „servicii d