Serviciile de psihologie și psihoterapie sunt o piață mică, de circa 10 mil. euro. În curând, s-ar putea ca mersul la psiholog să nu mai fie un subiect tabu, iar afacerile să crească, spun cei din domeniu
«În fiecare seară de joi, timp de 50 de minute, îi povestesc lui, psihologului meu, tot ce mă frământă despre viața personală și profesională. Îmi fac ordine în gânduri și am încredere - știu că este secretul nostru», spune Mihaela P., de profesie specialist în marketing, despre experiența pe care o are de când a început să meargă la psiholog, în urmă cu șase săptămâni. Nu i s-a întâmplat ceva traumatizant și nici deprimată nu era.
Avea nevoie „să discute altele cu altcineva“. Vorbește despre un serviciu pe care îl plătește, de fiecare dată, cu 200 de lei. Mult, puțin? Dacă ar fi să judecăm după veniturile scăzute ale românilor, atunci nu este de mirare că această piață a serviciilor de psihologie și psihoterapie se află mult în urma altor piețe din Europa Occidentală, la fel cum nu este de mirare că cei mai mulți clienți vin din rândul oamenilor de afaceri, managerilor, avocaților sau medicilor. Analiștii vorbesc de o valoare totală, a celor două segmente, de aproximativ 10 mil. euro, cu perspective de creștere pentru următorii cinci ani. Până acum, au fost înregistrate oficial, la Colegiul Psihologilor din România, 3.131 de cabinete individuale și societăți profesionale de psihologie. „Dacă în 2006, când a început înregistrarea oficială, s-au deschis 183 de cabinete, în 2011 au fost oficializate 635, iar numai în prima jumătate a anului 2012 s-au mai înregistrat 420 de cabinete profesionale“, detaliază psihoterapeutul Diana Lucia Vasile, care deține propriul ei cabinet. De altfel, Dana Dragoteanu, președinte al Federației Române de Psihoterapie, punctează „firescul“ în care se află acum piața locală de profil, în contextul în care abia la finele a