Mazda Motor Corporation a anunţat recent creşterea capacităţii de producţie a SUV-ului, Mazda CX-5, de la 200.000 la 240.000 de unităţi anuale. Acest lucru va putea fi realizat prin extinderea producţiei Fabricii Nr.2 Ujina, ce include şi Fabrica Nr.1 Ujina (Japonia). Modernizarea adusă liniei de asamblare are la bază sistemul inovator de producţie Mazda, denumit Monotsukuri Innovation , ce va permite producţia produselor SKYACTIV de generaţie nouă la Fabrica Nr.1 Ujina, mai devreme decât se anticipa. Mutarea a fost făcută ca răspuns la cererea foarte mare pentru CX-5 la nivel mondial.
CX-5 este primul model care încorporează în totalitate tehnologiile SKYACTIV. A câştigat reputaţie oferind atât economie excelentă a consumului, cât şi o experienţă intensă la condus. De la începutul vânzărilor, în februarie, Mazda a primit comenzi depăşind estimările iniţiale, actualizându-şi target-ul anual global de la 160.000 la 190.000 de unităţi pentru anul fiscal 2012.
Optimizarea procesului de producţie
Directorul reprezentativ Mazda şi preşedinte al Consiliului de Administraţie, preşedinte şi CEO, Takashi Yamanouchi, a declarat: "Sunt recunoscător pentru aprecierile primite de CX-5 din partea clienţilor de peste tot din lume. Creşterea producţiei pentru CX-5 demonstrează faptul că lucrăm din greu pentru a furniza automobilul clienţilor aflaţi în aşteptare cât de repede posibil. Creşterea producţiei CX-5 va contribui şi la introducerea unui sistem de producţie flexibil care va permite producerea noii generaţii de produse SKYACTIV la Fabrica Nr.1 Ujina. Consider că acest lucru demonstrează faptul că Mazda face progrese în optimizarea procesului de producţie".
Volumul producţiei va fi crescut de la 400.000 la 800.000 de unităţi pe an în octombrie 2012. Fabrica produce motoare SKYACTIV-D diesel şi SKYACTIV-G benzină. Creşterea capacităţii are