Singurii rutieri români, care au participat la o ediţiei a Turului Franţei, cea mai prestigioasă competiţie din acest sport, sunt Constantin Tudose, Nicolae Ţapu, George Hapciuc şi Virgil Mormocea. Ei au luat startul la ediţia din 1936, iar după ei nici un compatriot nu le-a mai călcat pe urme. Singurii rutieri români, care au participat la o ediţiei a Turului Franţei, cea mai prestigioasă competiţie din acest sport, sunt Constantin Tudose, Nicolae Ţapu, George Hapciuc şi Virgil Mormocea. Ei au luat startul la ediţia din 1936, iar după ei nici un compatriot nu le-a mai călcat pe urme.
În 1936, celebrul Henri Desgrange, iniţiatorul Turului Franţei, a invitat mai multe ţări din Estul Europei să-şi trimită sportivii la startul ”Marii Bucle”. Federaţia Română de Ciclism a strâns cu greu fonduri pentru a onora invitaţia, iar sportivii Constantin Tudose (25 de ani), Nicolae Ţapu (29 de ani), George Hapciuc (26 de ani) şi Virgil Mormocea (27 de ani), care fuseseră aleşi în urma unei selecţii, au ajuns în Franţa fără antrenor şi echipă tehnică. Cicliştii români au participat doar la primele trei etape, fiind extrem de solicitaţi de media orară mare a plutonului (peste 35 km/h), de lipsa experienţei şi de lipsa unui staff propriu.
După prima etapă, Paris - Lille (258 km), românii au venit grupaţi cu o întârziere de o oră în urma câştigătorului. Suferinţa a fost şi mai mare după cea de-a doua rundă, Lille - Charleville (192 km), când Tudose a fost descalificat datorită întârzierii mari, fiind lovit la şold, după ce căzuse pe traseu, iar coechipierii săi au făcut eforturi mari pentru a termina cursa (Mormocea - 30 de minute întârziere, Ţapu - 39 de minute, Hapciuc - 52 de minute). Finalul celei de-a treia etape, Charleville - Metz (161 km), a însemnat şi sfârşitul aventurii sportivilor români, care au terminat cursa la două minute, după termenul limită impus de oficia