O pană informatică în reţeaua franceză de telefonie mobilă Orange a afectat vineri aproximativ 26 de milioane de clienţi timp de aproximativ opt ore, a anunţat operatorul, relatează AFP.
Serviciile de voce şi SMS ale reţelei, puternic perturbată începând de vineri, de la ora locală 16.00 (17.00, ora României), au fost restabilite sâmbătă, la ora locală 0.30 (1.30, ora României), în timp ce serviciile de transfer de date urmau să fie restabilite "rapid", a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al operatorului.
Precizând că "serviciile de voce şi SMS funcţionează în mod normal de la ora 0.30 (1.30, ora României)", purtătorul de cuvânt a precizat că operatorul observă o "revenire progresivă la normal a serviciilor de schimb de date, care urmează să fie restabilite rapid".
Cauza acestui "incident excepţional, (unul) dintre cele mai grave" cu care s-a confruntat Orange, este "o pană informatică la un echipament esenţial", a explicat purtătorul de cuvânt. Nu este "deloc vorba de un act răuvoitor", a dat el asigurări.
Incidentul, care a afectat reţeaua în ansamblul său, în toată Franţa, a mobilizat "200 de ingineri şi tehnicieni", a adăugat purtătorul de cuvânt.
Reţeaua de telefonie mobilă Orange numără 26 de milioane de clienţi direcţi în Franţa, cărora li se adaugă cei ai altor operatori, care vând servicii sub marca lor, dar ale căror comunicaţii tranzitează reţeaua Orange.
O pană informatică în reţeaua franceză de telefonie mobilă Orange a afectat vineri aproximativ 26 de milioane de clienţi timp de aproximativ opt ore, a anunţat operatorul, relatează AFP.
Serviciile de voce şi SMS ale reţelei, puternic perturbată începând de vineri, de la ora locală 16.00 (17.00, ora României), au fost restabilite sâmbătă, la ora locală 0.30 (1.30, ora României), în timp ce serviciile de transfer de date urmau să fie restabilite