Magistraţii au analizat fiecare dintre cele şapte puncte din cererea USL şi nu au găsit nici o faptă gravă, aşa cum prevede Constituţia,
pentru suspendarea preşedintelui ţării
La unul dintre capetele de acuzare, Curtea Constituţională a constatat vineri că Traian Băsescu nu şi-a exercitat cu maximă eficienţă şi exigenţă funcţia de mediere între puterile statului, precum şi între stat şi societate. În orice caz, exercitarea de către preşedinte a unui rol activ în viaţa politică şi socială a ţării nu poate fi caracterizată ca un comportament contrar Constituţiei.
La un alt capăt de acuzare, „Asumarea iniţiativei unor măsuri economice poate fi o încercare de diminuare a rolului premierului“, Curtea Constituţională apreciază faptul că preşedintele, prin comportamentul său politic, şi-a asumat public iniţiativa luării unor măsuri economico-sociale, înainte să fie adoptate de guvern, poate fi reţinut ca o încercare de a diminua rolul premierului. „Faptul că preşedintele României, prin comportamentul său politic, şi-a asumat public iniţiativa unor măsuri economico-sociale, înainte ca acestea să fie adoptate de către guvern, prin asumarea răspunderii, poate fi reţinut ca o încercare de a diminua rolul şi atribuţiile primului‑ministru. De aceea, această atitudine imputată domnului Traian Băsescu nu poate fi încadrată în conceptul „opinii şi opţiuni politice“, astfel cum acesta a fost stabilit de Curtea Constituţională prin Avizul consultativ nr. 1 din 5 aprilie 2007, potrivit căruia preşedintele României poate, în virtutea prerogativelor şi a legitimităţii sale, să exprime, să formuleze observaţii şi critici cu privire la funcţionarea autorităţilor publice şi a exponenţilor acestora“, se arată în avizul Curţii.
Despre măsurile privind salariile şi pensiile, care aparţin guvernului - simple afirmaţii
Curtea a reţinut că motivele invoc