O eventuală revenire la marca germană ar arunca prima economie europeană într-o gravă criză structurală, a declarat directorul general de la grupul german de asigurări Allianz, Michael Diekmann, adăugând că o astfel de măsură ar fi 'iresponsabilă', transmite Reuters, preluată de Agerpres.
'În acest scenariu, Germania ar intra într-o gravă depresiune iar PIB-ul ar înregistra o scădere de două cifre pentru o perioadă, pierzând 25% din valoare în decurs de trei-patru ani', a declarat Michael Diekmann. 'Ca manager de risc trebuie să fim pregătiţi pentru orice, chiar dacă este vorba de ceva foarte puţin probabil. Cu toate acestea calculele noastre arată că revenirea la marca germană ar fi iresponsabilă, astfel că acest gen de speculaţii nu ne duc nicăieri', a adăugat Diekmann.
Întrebat dacă Allianz poate garanta clienţilor că asigurările lor de viaţă sunt sigure, Diekmann a răspuns: 'absolut, asigurările noastre de viaţă sunt sigure şi chiar şi în scenariul puţin probabil în care dobânzile vor rămâne la un nivel scăzut timp de 20-30 de ani, Allianz va fi în măsură să îşi îndeplinească toate garanţiile', a spus directorul general Michael Diekmann.
Joi, Banca Centrală Europeană a decis să coboare dobânda de bază cu un sfert de punct până la 0,75%, cel mai scăzut nivel de la crearea zonei euro. În plus, BCE a redus şi dobânda la depozitele overnight la nivelul zero.
Rezultatele unui sondaj publicat în luna iunie arată că 80% dintre germani cred că criza din zona euro se va amplifica şi peste jumătate din cei intervievaţi ar fi dorit ca Germania să nu renunţe la marcă.
Pe piaţa din România, Allianz-Ţiriac Asigurări a înregistrat un profit operaţional de 7,8 milioane lei în 2011 (rezultate neauditate), la un total de prime brute subscrise de 906,3 milioane lei.