Piața gastronomiei exclusiviste crește, iar magazinele Comtesse du Barry din România se înmulțesc. Capital a aflat o parte din tainele produselor de pe rafturile lor, la ele acasă.
A deschis primul magazin în 2006, când economia duduia, iar românii doreau să simtă că trăiesc mai bine și părea că aveau bani pentru asta. Criza care s-a făcut simțită și la noi de la sfârșitul anului 2008 a demonstrat însă că afacerea cu produse gastronomice de lux Comtesse du Barry, pe care omul de afaceri Cristian Preotu, proprietarul companiei Le Manoir, a adus-o la noi, nu a fost doar un moft.
Vânzările au crescut de la an la an, astfel încât brandul s-a extins, ajungând astăzi ca produse precum foie gras, trufe, băuturi de calitate, caviar, brânzeturi și dulciuri să fie vândute în trei magazine în București, - unul la Ateneu, altul în Băneasa și al treilea în Primăverii -, și în câte un magazin la Timișoara, Constanța și Cluj.
Anul trecut, Le Manoir a avut o cifră de afaceri de 3,5 milioane de euro, potrivit lui Cristian Preotu. Aproximativ o treime din vânzări au loc în magazine, o treime sub formă de cadouri de la companii pentru colaboratorii lor, și restul către restaurante și alți revânzători. Cum explică omul de afaceri creșterea businessului în condițiile erodării puterii de cumpărare a românilor? „La tipurile de produse pe care le vindem, piața la noi este de zece ori mai mică decât în Republica Cehă sau Polonia, deci este pe un trend ascendent“, ne-a declarat antreprenorul.
Simțind piața de lux din România, omul de afaceri a deschis, anul trecut, și o măcelările de lux, La Boucherie Française, iar în curând urmează cea de-a doua, ambele în Capitală.
Din tainele delicateselor franțuzești
Comtesse du Barry produce foie gras în orășelul Gimont din regiunea Gasconia, din sud-vestul Franței, de mai bine de 100 de ani. În prezent, pro