Devine tot mai limpede ca pentru noua Putere, problemele cu adevarat serioase abia incep sa se contureze. Este adevarat ca in doua luni de la preluarea conducerii politice prea multe nu se puteau face. Totusi, pentru cabinetul Ponta erau previzibile severe incercari, cel putin in domeniile economic si social.
Cu atat mai mult cu cat solutiile prezentate de acesta la mentinerea timidei cresteri in dreptul sensibilului capitol al performantei financiare au avut mai degraba un fundament populist decat unul argumentat prin initiative.
Se vede ca preluarea intempestiva a fraielor tarii i-a surprins pana si pe beneficiari, astfel incat nu au reusit sa inchege un plan intemeiat, realist si aplicabil in timp util. Unul care sa raspunda eficient, din mers, provocarilor ce urmau sa vina.
Conform statisticilor, inflatia oficiala graviteaza in jurul cotei de 2%. Cifra adevarata insa o plaseaza undeva pe la 6 procente.
Guvernul Ponta, asa cum era de asteptat, n-a reusit sa "predea la cheie" autostrada Bucuresti-Ploiesti, conform celui mai "innoit" termen - 30 iunie. Nu i-a stat in putinta sa respecte promisiunea asumata de catre omologul sau precedent, Mihai Razvan Ungureanu, potrivit caruia drumul cu pricina urma sa fie calcat in pneuri la jumatatea lunii mai. Astfel, s-a inaintat o alta data de inaugurare: 1 august anul curent.
Actualul Executiv a ratat si respectarea altor termene convenite cu FMI. Unul dintre ele priveste vanzarea de participatii la companiile de stat. Ziua de 30 iunie a fost depasita in cazul listarii pachetului de 15% din actiunile Transgaz. Ca si oferta publica initiala a Tarom.
Intr-un memorandum, cabinetul Ponta a dat aviz procedurilor de vanzare secundara de actiuni Transgaz, desi Ministerul Economiei a supus dezbaterii un proiect de ordonanta de urgenta prin care procesul de listar