Primul sondaj dupa stabilirea referendumului anunta un rezultat in defavoarea lui Traian Basescu, cu peste 60%. Cine are oarecare memorie, isi poate aduce aminte ca primele sondaje ale referendumului din 2007 anuntau atunci peste 70% in defavoarea presedintelui suspendat.
Sondaje contra cost
De altfel, nici la alegerile prezidentiale, nici la cele de la primarie, sondajele nu-l dadeau castigator pe Traian Basescu, cel care, nu se stie in baza carui miracol, n-a avut niciodata noroc la sondaje, dar a avut totdeauna bafta la alegeri.
Fireste ca, pronuntand cuvantul miracol, nu m-am gandit ca alegerile n-ar fi fost corecte - vesnicul cal de bataie al tuturor perdantilor - ci la faptul ca am un mare semn de intrebare in ce priveste sondajele, mai ales cele telefonice.
Semnul de intrebare este cu atat mai mare cu cat sondatorii de profesie lucreaza contra cost, ca orice SRL si tocmai de aceea cercetez mai intai nu cine le-a intocmit, ci cine le-a comandat, respectiv cine plateste.
Legea de aur a merkentingului spune ca orice afacere reusita are la baza principiul american: bine servit, bine platit.
De la 322 la 256
Ca si in 2007, campania pentru demiterea presedintelui a inceput cu mult timp inaintea suspendarii, prin Antenele Grivco si cu banii lui Felix. Campania lui Traian Basescu a inceput din momentul suspendarii si a durat o luna. Campania contra lui a durat doi ani.
Totusi, intr-o luna, a stiut sa atraga atentia alegatorilor mai eficient decat Voiculescu in doi ani. Mai tineti minte sloganurile? Unul din ele era "322", altul era simpla insiruite a unor nume, la auzul carora, participantii la miting raspundeau cu "huooo!": Voiculescu-Felix, Geoana-Vantu, Tariceanu-Patriciu, Nastase-Iiescu.
Nu stie inca nimeni ce sloganuri va inventa Traian Basescu de randul aces