Transportul feroviar a adus surprize plăcute călătorilor de profesie. La urma urmei, să te plimbi oricât de mult vrei cu trenul prin Europa te costă între 86 și 489 de euro. La clasa întâi.
Călătoriile cu trenul nu mai sunt la modă, spun mulți, privind turistul care optează pentru așa ceva cu scepticism și compătimire pentru că nu are, chipurile, bani de avion. Partea frumoasă este că, dimpotrivă, în Europa, biletul de tren este foarte popular în rândul turiștilor cu venituri medii și superioare. Să nu uităm de notorietatea și statutul pe care le-a oferit și încă le oferă o călătorie cu celebrul Orient Express, din păcate prea puțin accesibil multora dintre noi.
Garnituri moderne, snacksuri și nelipsita sticlă de apă sunt doar câteva dintre micile atenții oferite de către companiile feroviare turiștilor pe care încearcă din răsputeri să-i fidelizeze. Și le iese, pentru că anul trecut peste 300.000 de turiști (din care peste 1.000 au fost români) au călătorit cu trenul în Europa, folosindu-se de permisul InterRail. Cifra este covârșitor mai mare dacă se iau în calcul și călătorii din trenurile de mare viteză ale continentului, TGV, Eurostar, Thalys, ICE, pentru care se cere, de obicei, rezervarea locului, iar deținătorii permisului intraeuropean trebuie să plătească suplimentar.
„Recent, am făcut o cercetare şi putem vorbi despre o piaţă mai matură. Vârsta celor care folosesc permisul InterRail a crescut la 30, 40 şi chiar 50 de ani. Tinerii de 18-20 de ani iau Global Pass (permite cinci sau zece zile de călătorie în decursul a zece sau 22 de zile n.red) şi preferă să călătorească oricât de mult pot, între 15 şi 30 de zile, spre deosebire de pasagerii adulţi, care preferă vacanţele de maximum 15 zile“, a precizat pentru Capital Ana Dias e Seixas, directorul de marketing al Eurail Group, deținătorul permisului InterRail.
Flexibilitate