Liviu Pop, personaj care a demonstrat public, de mai multe ori, că umblă prin lume cu IQ-ul în şosete, a mai produs o mostră de inteligenţă ministerială fudulă.
Interimatul lui la Educaţie s-a încheiat. A redevenit ministru delegat, adică mai are doar un birou, o secretară, un Logan şi un şofer. Şi mult timp de pierdut. Dar probabil că, asemenea ţăranului cu Maserati, Liviu Pop nu mai poate trăi decît în lumina reflectoarelor, chiar dacă acestea, în cazul lui, nu pot scoate în evidenţă decît ridicolul şi penibilul din care pare plăsmuit integral acest ins. Complet dezinhibat, în ciuda tuturor imbecilităţilor pe care le-a spus şi comis în calitate de interimar la Educaţie, Liviu Pop a anunţat naţiunea, dintr-un studio tv, că el a găsit remediul pentru cele peste 50% rebuturi pe care le produce învăţămîntul românesc: şcoala pe televizor. Televiziunea va salva şcoala!
Dovedind o imensă incultură, invers proporţională cu inteligenţa sa, Liviu Pop nu ştie că televiziunea e modul cel mai eficient de imbecilizare a elevilor şi, în fapt, a tuturor oamenilor. Ceea ce reinventează acum Liviu Pop e apa caldă de spălat creierul.
În anii 70, în SUA s-a derulat un imens program educaţional prin televiziune. Fiecare episod a costat în jur de un milion de dolari. Mulţi părinţi şi-au obligat copiii să urmărească acest program educaţional. La adolescenţă, copiii americani au fost evaluaţi. Cei care urmăriseră în copilărie programul tv aveau toate capacităţile psihice mai reduse decît ceilalţi adolescenţi.
Imbecilizarea prin tv, indiferent de conţinutul programelor vizionate, e o certitudine, demonstrată de zeci de studii. Explicaţia mecanismului e simplă: imaginile furnizate de tv se derulează mult mai rapid decît e în stare să proceseze creierul uman, astfel că acesta intră într-o stare de funcţionare nefiziologică, mai apropiată de starea de somn decît de ce