"Şcoala noastră nu-i pregăteşte pe elevi pentru viaţă. Noi am rămas ancoraţi într-un concept pedagogic arhaic, care nu mai corespunde lumii în care trăim".
"Elevii sunt din ce în ce mai puţin atraşi de şcoală, din ce în ce mai puţin dispuşi să înveţe şi asta şi în situaţia în care societatea le arată un sistem de valori cu totul răsturnat. Personaje care ajung miniştri, europarlamentari fac dovada că sunt agramaţi, că au trecut prin şcoală ca peştele prin apă. Deci ce poate înţelege un copil: că n-ai nevoie de prea multă carte, ca să ajungi mare şef în stat! Pe de altă parte, o subfinanţare cronică de 21 de ani îşi face efectele în ceea ce priveşte calitatea actului educaţional. (...) De 21 de ani, vă amintiţi să fi schimbat cineva programele şcolare, să le fi adaptat, să le fi adus la zi, vă amintiţi să se fi introdus metode didactice, metode de predare interactive, nu bazate pe memorarea şi reproducerea ca un magnetofon a informaţiei, în care să stimulezi elevul să gândească?". Cosmin Ruscior in dialog cu Cătălin Croitoru (PSD), vicepreşedintele Comisiei de Învăţământ din Camera Deputaţilor
"Şcoala noastră nu-i pregăteşte pe elevi pentru viaţă. Noi am rămas ancoraţi într-un concept pedagogic arhaic, care nu mai corespunde lumii în care trăim".
"Elevii sunt din ce în ce mai puţin atraşi de şcoală, din ce în ce mai puţin dispuşi să înveţe şi asta şi în situaţia în care societatea le arată un sistem de valori cu totul răsturnat. Personaje care ajung miniştri, europarlamentari fac dovada că sunt agramaţi, că au trecut prin şcoală ca peştele prin apă. Deci ce poate înţelege un copil: că n-ai nevoie de prea multă carte, ca să ajungi mare şef în stat! Pe de altă parte, o subfinanţare cronică de 21 de ani îşi face efectele în ceea ce priveşte calitatea actului educaţional. (...) De 21 de ani, vă amintiţi să fi schimbat cineva programele şcolare, să