Liderul clasamentului general este la un minut şi 53 de secunde în faţa lui Cadel Evans.
După două etape în care căţărătorii au avut ocazia să se remarce, rutierii din Marea Buclă au avut ieri parte de un contra-timp individual întins între Arc-et-Senans şi Besancon, pe o distanţă de 41,5 kilometri.
Startul s-a dat de la poalele Munţilor Jura, dintr-un sat în care populaţia îşi împarte timpul între creşterea animalelor şi prelucrarea lemnului. Există şi turism, unul foarte puternic. Acest lucru se datorează Salinei Regale, care atrage anual 130.000 de vizitatori. Salina a fost construită la cererea lui Ludovic al XV-lea şi are formă de semilună. În 1982, Salina Regală a intrat în Patrimoniul Unesco.
Unde putea să fie linia de sosire a unui contra-timp dacă nu la Besancon, oraş recunoscut la nivel mondial drept un mare centru al orologiei? Oraşul de 120.000 de locuitori are un bogat patrimoniu istoric. Victor Hugo este cea mai cunoscută personalitate care s-a născut aici.
Contra-timpul individual de ieri n-a reprezentat altceva decât o foarte bună ocazie pentru ca Bradley Wiggins să-şi mărească în clasamentul general faţă de rivalul său, Cadel Evans. Rutierul de la Sky a câştigat etapa de ieri şi are acum un avans de un minut şi 53 de secunde faţă de australianul care a primit anul trecut tricoul galben la Paris. Interesant este că britanicul l-a depăşit pe rivalul său numai datorită timpilor înregistraţi în probele de contra-timp desfăşurate pănă acum în Marea Buclă. În rest, cei doi au mers întotdeauna în acelaşi pluton. Celor zece secunde de avans de la Liege li s-au mai adăugat ieri un minut şi 43 de secunde.
În acest condiţii, Cadel Evans, un rutier căruia nu i-a plăcut niciodată statutul de favorit, este nevoit să atace în etapele din munţi. Mai mult ca sigur, australianul va amâna atacul pentru Pirinei, el fiind un adept al lovitu