In primii ani de criza, 2009 si 2010, foarte multe companii au taiat drastic investitiile in achizitia de spatiu publicitar, in special pentru televiziune, insa odata cu scaderea preturilor pentru promovare o parte importante dintre acesti advertiseri au reinceput sa investeasca masiv in TV, a declarat pentru Wall-Street.ro, Calin Clej, directorul de marketing pentru bauturi racoritoare al PepsiCo Romania, companie cu afaceri de circa 210 milioane de euro in 2010.
“Nu poti sa faci genul acesta de flip-flop: un an sa fii un investitor nesemnificativ pe televiziune, iar anul urmator sa te intorci. Asta nu inseamna decat ca ai mutat banii dintr-un exercitiu financiar intr-un alt exercitiu financiar. Altceva inseamna in schimb sa iei hotararea sa diminuezi TV-ul in avantajul altui mediu, pentru ca muti banii din TV intr-o alta zona. Dar in continuare comunici. Noi asa am facut in 2009, cand am mutat bugete semnificative din zona de ATL si TV in cea de activari in-store, promotii. Este foarte important sa intelegem ca nu am redus bugetele de comunicare, ci le-am reorientat”, explica Clej.
El adauga ca anul acesta a fost pentru prima data in istoria celor noua editii ale galei locale a Effie, eveniment care premiaza eficienta in publicitate, c cand castigatorul marelui premiu (Grand Effie) nu este unul dintre primii 30 de advertiseri din punct de vedere investitii media.
Campania „Si ieri. Si azi”, realizata impreuna cu agentia de creatie Graffiti BBDO, a fost declarata in urma cu o luna cea mai eficienta campanie a anului trecut. De asemenea, aceasta a mai castigat premiul Gold Effie la sectiunea bauturi non-alcoolice.
Citeste si:
Clej, Pepsi: Am relansat “Si ieri. Si azi”.Vom derula aceasta campanie cat timp romanii vor rezona cu ea
Care se investeste in promovarea Pepsi Mai bine de jumatate din bugetul de media al PepsiCo Roma