Consilierii locali din Alba Iulia au aprobat, luni, în şedinţă de CL, înființarea unui nou post în administrația locală. Este vorba despre funcția de city manager, echivalentă cu cea de viceprimar, în organigrama aparatului de specialitate al primarului municipiului. În 35 de zile de la aprobarea înființării noului post se va organiza un concurs pentru ocuparea acestuia. Până luni, nu a fost făcută nicio propunere.
Până la sfârșitul lunii august, se va organiza un concurs pentru ocuparea acestei funcţii. Decizia a fost luată cu votul majorităţii consilierilor, fiind înregistrată o singură abţinere, cea a consilierului Rareş Buglea. Acesta a susţinut că nu vede rostul înfiinţării unui post în plus în administraţie, care să fie și bine plătit.
Până în prezent, s-a vehiculat numele lui Nicuşor Moldovan, ca posibil candidat al acestei funcţii. În continuare, pe perioada următoarelor 35 de zile, vor avea loc înscrierile candidaţilor pentru postul de city manager.
Funcţia de city manager provine din legislaţia anglo-saxonă şi se regăseşte în reglementările autohtone cu denumirea de administrator public. Potrivit Legii 215/2001 (Legea Administraţiei Publice Locale), „primarul poate propune consiliului local înfiinţarea funcţiei de administrator public, în limita numărului maxim de posturi aprobate. Numirea şi eliberarea din funcţie a administratorului public se face de primar, pe baza unor criterii, proceduri şi atribuţii specifice, aprobate de consiliul local. Numirea în funcţie se face pe bază de concurs. Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu primarul, atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local. Primarul poate delega către administratorul public, în condiţiile legii, calitatea de ordonator principal de credite“.
Funcţia poate fi oc