Valoarea totala a pietei locale de digital ar putea ajunge la 65 de milioane de euro in 2012, ceea ce inseamna o crestere cu 21% fata de anul anterior, potrivit studiului Digital FactBook realizat de HyperActive.
Anul trecut, valoarea totala a pietei locale de digital a crescut cu 30% fata de anul 2010, pana la 52-55 de milioane euro in 2011. Cheltuielile media, care includ investitiile catre furnizorii locali de media online, cele de pe piata de search, in special Google, si furnizorii media internationali precum Yahoo.com sau Facebook, au ajuns la 34 de milioane de euro in 2011, ceea ce inseamna o crestere cu 30% fata de 2010.
Anul acesta realizatorii studiului estimeaza o crestere de aproape 50% a bugetelor investite in publicitatea din social media.
"Cuvintele cheie si trendurile care vor marca 2012 sunt: video, mobile, social media si e-comerce. In ultimul an, retelele sociale au inregistrat o crestere extraordinara a popularitatii si utilizarii, pe masura ce social media a devenit parte integrata din viata noastra si un mod de relationare natural. Estimam ca in acest an bugetele de puiblicitate investite in Social Media vor creste cu circa 50%. Advertiserii vor utiliza social media mult mai strategic, ca instrument veridic de business si vor construi mesajul astfel incat sa vorbeasca peste zgomotul multimii”, declara Alex Visa, managing partner HyperActive.
Fee-urile platite agentiilor de digital locale, ce includ serviciile de strategie, creatie, design, productie, social media, analytics, au crescut pana la o valoare totala de 12-13 milioane euro, in timp ce investitiile in mobile marketing au fost evaluate la 7 milioane de euro.
Cei mai mari investitori in digital au fost anul trecut telecomul, industria financiara si industria auto.
Principalele motoare de crestere ale pietei in 2011 au