Research In Motion Ltd., firmă care a pierdut 95% din valoarea pe piaţă din 2008, intenţionează să-şi vândă unul dintre cele două avioane deţinute în cadrul unui plan de a economisi 1 miliard de dolari în costuri operaţionale, au declarat două persoane în cunoştinţă de cauză pentru Bloomberg.
Producătorul telefoanelor inteligente BlackBerry a scos la vânzare avionul de 9 pasageri F50EX, produs de Dassault Aviation SA, sperând să obţină între 6 şi 7 milioane de dolari din vânzarea acestuia. RIM mai deţine un avion Dassault F900EX cu 14 locuri, a declarat una din surse.
Reducerea costurilor operaţionale
Thorsten Heins, directorul executiv al RIM, care se va întâlni astăzi cu acţionarii în cadrul şedinţei anuale, încearcă să reducă din costurile operaţionale pe măsură ce telefoanele produse de compania pe care o conduce devin depăşite iar pierderile cresc. O prăbuşire de 47% a vânzărilor de telefoane BlackBerry pe piaţa americană anul trecut a dus la creşterea dependenţei RIM de pieţele emergente, precum Indonezia sau Africa de Sud forţând extinderea operaţiunilor companiei pentru asigurarea creşterii vânzărilor. Compania are reprezentanţe în cel puţin 27 de ţări şi vinde telefoane în peste 175 de pieţe naţionale.
„Examinăm opţiunile şi în ceea ce priveşte costurile de aviaţie şi reducerea călătoriilor noastre fără însă a reduce nivelul de contact cu partenerii noştrii globali”, se arată într-un comunicat al Waterloo, reprezentanţa RIM în provincia canadiană Ontario, citat de Bloomberg. „Totul face parte din efortul nostru de a reduce costurile şi a creşte eficienţa, lucruri pe care Thorsten Heins le-a menţionat”.