Profesorii să îi promoveze pe elevii care intră în examenul de bacalaureat cu o medie care să reflecte valoarea cunoştinţelor acumulate pe parcursul anilor de liceu.
Ca urmare a rezultatelor foarte slabe obţinute la examenul de bacalaureat din sesiunea iulie 2012, Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) din România îşi exprimă îngrijorarea faţă de calitatea actului educaţional. „Rezultatele evaluării examenului național de bacalaureat de anul acesta confirmă nevoia introducerii subiectelor de tip diferențiat în funcție de profil și filieră, inclusiv la limba și literatura română. Bacalaureatul diferențiat ar asigura șanse egale elevilor, în ceea ce privește evaluarea în funcție de programa și curriculumul profilului pe care îl urmează. În acest sens, C.N.E. doreşte să atragă atenţia reprezentanţilor Ministerului Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului cu privire la necesitatea unei reforme reale, structurate, adaptate la realitatea societăţii, care să aibă ca punct de pornire descongestionarea materiei predate la clasă", spune eleva Georgiana epure, secretar al Departamentului de Relaţii Externe.
Note pe măsura cunoştinţelor
CNE trage un semnal de alarmă în rândul cadrelor didactice, în vederea stimulării elevilor pentru pregătirea examenului final, astfel încât toți elevii care sunt admiși pentru a susține examenul de bacalaureat, să îl promoveze cu o medie care să reflecte valoare cunoştinţelor acumuate pe parcursul anilor de liceu. Având în vedere gradul de dificultate progresiv al subiectelor, CNE îndeamnă elevii să trateze cu seriozitate, responsabilitate şi maturitate pregătirea examentului naţional de bacalaureat, susţinut la sfârşitul celor douăsprezece, respectiv tresprezece clase de învăţământ preuniversitar.
Peste 3.200.000 de elevi din România fac parte din CNE, structură care încurajează cultura învăţării ca şi concept al e