Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicaţii de pe piaţă, a reuşit într-un timp scurt să se repoziţioneze ca un furnizor de servicii integrate, evitând în acelaşi timp un război pe tarife cu competitorii săi
Odată cu numirea lui Stefanos Theocharopoulos în funcţia de CEO al Romtelecom, la 1 iulie 2011, compania a implementat o strategie de repoziţionare ca furnizor de servicii integrate. Deşi compania oferea servicii de TV şi internet, era percepută în continuare că un operator de telefonie fixă. Această percepţie s-a schimbat în ultimul an de la lansarea noilor pachete integrate de servicii. „Din toate studiile de piaţă pe care le-am realizat în ultimele luni, am observat clar că percepţia pieţei faţă de Romtelecom ca furnizor de pachete de servicii integrate a crescut spectaculos. În prezent, unul din trei clienţi actuali a trecut la utilizarea de pachete“, declară Ovidiu Ghiman, director executiv strategie şi comercial rezidenţial la Romtelecom.
Strategia Romtelecom în momentul de faţă este de a livra pachete de servicii integrate în care TV-ul şi internetul broadband joacă rolul cel mai important, în această ordine, către un număr cât mai mare de clienţi, atât în zonele urbane, cât şi în cele rurale, potrivit lui Ghiman. Dar ce se întâmplă cu telefonia fixă? „Nu credem că serviciul de telefonie fixă va dispărea. Există şi vor exista în continuare segmente de clienţi care văd valoare în acest serviciu, şi serviciul va face parte din pachetele de servicii integrate. Dacă ne uităm la ce fac alţi operatori, prin toate ofertele lor, ei comunică un mesaj diferit de mesajul nostru, acela că serviciul de telefonie fixă are o utilitate foarte scăzută“, afirmă Ghiman.
Cel mai bun raport calitate-preţ
Romtelecom nu are în vedere achiziţii de companii în viitorul apropiat, deoarece acestea trebuie să a