Reporterii „Adevărul“ au testat la Torino cel mai nou produs al grupului Fiat – monovolumul Fiat 500L, care a împrumutat o mare parte din designul unui supermini.
Fiat are o strategie nouă, cel puţin în segmentele inferioare. Aici, mizează pe succesul lui 500. De el s-a legat şi noua generaţie Panda, de el se leagă şi 500L. Noul model 500L este, de fapt, un monovolum de clasă B, care arată ca o compactă, are dimensiuni de segment B şi a împrumutat o mare parte din designul unui supermini. A rezultat un Fiat 500 mărit, ce a primit încă un rând de uşi, dar şi un design mai impunător.
Primul Fiat 500, fabricat în 1957, a fost maşina poporului în Italia, dar notorietatea sa a depăşit de mult graniţele acestei ţări. Acum cinci ani a fost lansată varianta restilizată a legendei italiene. De atunci s-au vândut peste 860.000 de unităţi, 66% fiind exportate în afara Italiei.
O maşină care atrage priviri
Noul Fiat 500L are o lungime de 4,15 metri, fiind cu doar 8 centimetri mai lung decât un model din segment B. Încă de când am privit noul model, am realizat că avem de-a face cu o maşină „de statut", adică genul de produs preferat de cei care vor să iasă în evidenţă. Designul face din Fiat 500L un vehicul deosebit, care atrage priviri oriunde.
Vizibilitatea este foarte bună, deoarece suprafaţa vitrată a fost gândită pentru a acoperi cabina pe 360 de grade. Stâlpii sunt foarte subţiri şi nu obstrucţionează niciun unghi. Am testat 500L cu motorul de 1,4 litri, 16 valve şi 95 CP. Din păcate, o maşină atât de frumoasă are nevoie de motorizări pe măsură. Acest motor ni s-a părut nu foarte eficient, la urcări fiind nevoie de mai mult cuplu. În schimb, cutia de viteze manuală în 6 trepte este bine etajată şi transmite foarte bine puterea motorului. Din păcate, nici în lista generală de motorizări nu am găsit acel motor ce va atrage cumpărătorii care