Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a adoptat marţi Decizia privind reflectarea pe posturile de radio şi televiziune a referendumului privind demiterea preşedintelui, interzicând în perioada campaniei difuzarea de sporturi cu conţinut politic sau de sondaje realizate de radiodifuzori, informează Mediafax.
Decizia CNA privind reflectarea referendumului din 29 iulie în audiovizual a fost adoptată având în vedere dispoziţiile Hotărârii Parlamentului nr. 34 din 6 iulie 2012 privind stabilirea obiectului şi a datei referendumului, Legii audiovizualului, Codului de reglementare a conţinutului audiovizual şi Legii nr. 3/ 2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului.
CNA a avut în vedere în adoptarea noii Decizii şi dispoziţiile Deciziei Consiliului nr. 369 din 23 aprilie 2007 pentru reflectarea pe posturile de radio şi de televiziune a referendumului privind demiterea Preşedintelui României.
"Legea referendumului nu reglementează campania în audiovizual, fapt ce a obligat CNA să adopte o decizie în acest scop. De altfel, este o obligaţie ce decurge din Legea audiovizualului, articolul 17", a declarat preşedintele CNA, Răsvan Popescu, după adoptarea noii Decizii.
"Decizia stabileşte o serie de principii privind desfăşurarea campaniei în audiovizual: asigurarea informării corecte a publicului, a imparţialităţii şi a pluralismului de opinii. Emisiunile de dezbatere vor asigura exprimarea în mod egal a punctelor de vedere pro şi contra demiterii Preşedintelui României astfel încât publicul să-şi poată forma propria opinie. Am stabilit o procedură simplificată şi mai rapidă pentru acordarea dreptului la replică ţinând cont de durata mai scurtă a campaniei. De asemenea, am stabilit reguli privind difuzarea sondajelor de opinie şi anchetelor de tip vox pop realizate de posturile TV şi radio în rândul publicului",