Din ratiuni electorale sau nu, politicienii romani si-au aratat in ultimii ani interesul fata industria auto, iar cei mai implicati au fost Traian Basescu si Calin Popescu Tariceanu, care nu au lipsit de la cele mai mari evenimente organizate de cei doi constructori romani de masini, Dacia si Ford.
Asemenea unor sefi de stat ca Barack Obama ori Vladimir Putin, Traian Basescu si-a facut aparitia in masini fabricate local, pentru a aduce un plus de imagine si incredere brandurilor ori doar pentru a castiga simpatia cetatenilor. In iunie anul acesta, Basescu a cumparat un monovolum Ford B-MAX de culoare rosie, pe care l-a luat in primire chiar din incinta fabricii, cu “convingerea ca proiectul va fi un succes si ca tehnologic este cu vreo doua trei clase peste tot ce se produce in Romania”. Basescu a mai spus ca si-ar dori ca Ford sa dezvolte la Craiova un centru de excelenta la fel ca Dacia Renault. Presedintele a vizitat la inceputul anului Centrul de Design Dacia Renault, unde a vazut si noul model Dacia Lodgy.
Traian Basescu a fost si primul client al SUV-ului Dacia Duster lansat in 2010. Presedintele a platit 17.000 de euro pentru un Duster rosu cu pachetul maxim de dotari, iar primele cuvinte in momentul cumpararii s-au referit la calitatea materialelor. „In cele doua minute cat am stat in SUV-ul Duster am avut senzatia ca sunt intr-o masina de calitate. Succesul Duster va consolida reputatia marcii Dacia in Europa si in afara ei. Duster este un varf al gamei Dacia si probabil ca va trebui sa ne pregatim pentru o noua serie de masini, iar aici este cheia, pentru ca succesul Logan, Sandero, trebuie consolidat printr-un nou tip de masini”, a declarat Basescu.
Basescu a mai declarat ca „mentinerea Dacia printre marcile de prestigiu in Europa depinde foarte mult de capacitatea inginereasca a grupului. Cel mai important lucru este ca Romania a